Navijak Shimano Ultegra CI4+ 5500 XSC
Použitím kompozitu CI4 + došlo k výraznému zníženiu celkovej hmotnosti kompaktného tela navijaku Ultegra. Výrazne sa tak darí vylepšiť rýchlosť prútu pri odhadzovaní, čo sa prejavuje predĺžením odhadzovací vzdialenosti. K tomu však prispieva tiež použitie d... Celý popis Celý popis
Výrobca: Shimano® Potrebujete poradiť? +420604994440
Pôvodná cena: 282,000 €
Podobné produkty
Špecifikácia
Počet guličkových ložisiek | 4 S AR-B + 1 SSS |
Počet valčekových ložisiek | 1 |
Typ ložisiek | shielded AR-B |
Typ ložiska v rolničke | shielded AR-B |
Prevod | 5,3 : 1 |
Systém pokládky vlasca | super slow 5 |
Hmotnost´ | 440 g |
Návin na jedno otočenie kľučky | 105 cm |
Brzda | Hi Speed Drag |
Typ brzdy | multi disková |
Cievka | alumíniová CF |
Náhradná cievka | alumíniová CF |
Kapacita cievky | 0,30 mm / 390 m |
Vnútorná výška cievky | 37 mm |
Priemer cievky | 75 mm |
Typ kľučky | jednoduchá kovová skrutkovacia |
Telo navijáku | CI4+ |
Maximálne nastavenie brzdy | 20 kg |
Dĺžka navijáku transportná | 165 mm |
Výška navijáku transportná | 165 mm |
Šírka navijáku transportná | 100 mm |
Dĺžka patky navijaka | 66 mm |
Šírka pätky navijáku | 14 mm |
Popis produktu
Použitím kompozitu CI4 + došlo k výraznému zníženiu celkovej hmotnosti kompaktného tela navijaku Ultegra. Výrazne sa tak darí vylepšiť rýchlosť prútu pri odhadzovaní, čo sa prejavuje predĺžením odhadzovací vzdialenosti. K tomu však prispieva tiež použitie dvojrýchlostné pokládky vlasca s pomalou osciláciou, cievka AR-C a nová vysoko rýchlostná brzda Hi-Speed Drag. Zastudena kovaná prevodovka Hagane a uloženie prevodov X-Ship ponúkajú vynikajúce správanie a prenos výkonu pri navíjaní v záťaži. O skvele hladký chod sa stará päť zapúzdrených nerezových guľôčkových ložísk S A-RB a jedno ložisko valčekové. Navijak je proti vode vybavený novou unikátnou technológiou X-Protect, ktorá zabezpečuje ochranu vnútorných súčastí mechanizmu navijaku proti vode a prachu. Technológia G Free Body v kombinácii s uchytením navijaka Parallel Body k osi prútu pomáha rybárovi dosahovať extrémnych vzdialeností a presnosti pri odhadzovaní, a to úplne bez únavy aj pri celodennom rybolove. Nová Ultegra CI4 + sa právom chváli veľmi kompaktným telom, ktoré pri love dáva pocítiť skvelé správanie tohto ľahkého big pit navijaka.
Navijak využíva týchto patentovaných systémov Shimano :
Hagane Gear :
Hnacie koleso prevodu Hagane je vyrobené špičkovou technológiou presného kovania za studena bez potreby ďalšieho mechanického opracovania. Technológia prináša dlhodobú hladkosť chodu, pevnosť, nízku hmotnosť celého prevodu a vysokú účinnosť prenosu sily. V porovnaní s tradičnými prevodmi zhotovenými tlakovým liatím a následne opracovanými mechanicky, sú prevody Hagane odolnejšie, trvanlivejšie a lepšie zvládajú prenos výkonu pri veľkom zaťažení.
X - Ship :
Riešenie prevodovky X - Ship vďaka kombinácii jedinečných konštrukčných riešení ponúka výrazne vyššiu účinnosť prenosu výkonu. Umiestnením pastorka bližšie k osi veľkého hnacieho kolesa je prenášaný oveľa väčší výkon od kľučky k rotora. Pastorok je uložený vo dvojici guľôčkových ložísk Shimano A-RB. Vďaka tomu je navijak veľmi kompaktný a pevný.
X - Protect :
X - Protect kompaktný trojitý lem válčekové voľnobežky predstavuje kritické miesto v ochrane proti prieniku vody. V tomto konštrukčnom riešení prvá hrana lemu rotačné voľnobežky zabraňuje prieniku vody do priestoru medzi rotorom a telom. Špeciálne mazivo medzi druhým a tretím lemom nie je len obyčajnou poistkou pri tesnení v okamihu, kedy je golier rotora v hornej polohe válčekové voľnobežky, ale tiež minimalizuje trecí odpor pri pohybe rotora. Okrem zabezpečenia hodvábne hladkého pohybu, ktorý patrí k charakteristickému správaniu navijakov Shimano, X - Protect zabezpečí ochranu navijaka pred extrémnymi nárazmi vĺn a morskej vode.
G - Free Body :
Technológia G - Free Body bola vyvinutá za účelom posunu ťažiska navijaka bližšie k prútu. To sa podarilo vďaka presunu polohy oscilačného mechanizmu hriadeľa závitovky o 19 mm zo spodnej časti tela navijaku do hornej časti nad os hriadeľa kľučky. Posunom ťažiska navijaka bližšie k polohe rybárovej ruky technológia G - Free Body pomáha znižovať únavu pri love a zlepšuje komfort pri nahadzovaní.
Paralel Body :
Paralel Body je konštrukčné riešenie pätky navijaku, ktorá po nasadení a upevnenie do sedla navijaku zaistí, že os rotácie cievky a rotora bude rovnobežná s pozdĺžnou osou prútu. Toto riešenie znižuje trenie vlasca na spodnom očku a zlepšuje priechodnosť, čo vedie k dosiahnutiu väčšej vzdialenosti pri odhadzovaní.
High Speed Drag :
High Speed Drag je funkcia najrýchlejšej brzdy, ktorú doteraz Shimano uplatnilo v konštrukcii navijakov. Iba malé pootočenie na gombíku brzdy prenesie nastavenia z režimu navijaku s voľnou cievkou do bojového režimu.
AR-C Spool :
Nová konštrukcia cievky s okrajom cievky v tvare V umožňuje odmotávanie vlasca z navijaku v menších slučkách, čo sa prejavuje v oveľa dlhších a presnejších nahodeniach. Cievka AR-C minimalizuje nebezpečenstvo zamotania vlasca.
Pomalá oscilácia :
Pri navíjaní patrí medzi zdokonalené techniky pokládka vlasca pomocou pomalé oscilácie. Pri otáčaní rotora sa cievka pohybuje veľmi pomaly tam aj späť. Práve navíjaná slučka sa tak nedotýka nenavinutého vlasca, čím sa zlepšujú podmienky pre nahodenie.
Aero Wrap II :
Aero Wrap II je oscilačný systém, ktorý vďaka špeciálnemu šnekovému kolesu generuje dve optimálne oscilačné rýchlosti pre pokládku vlasca. Tesné paralelné náviny znižujú straty energie pri odhodu. Aero Wrap II je považovaný za jeden z najlepších systémov pokládky vlasca na svete.
CI4 + :
Vývoj pôvodného materiálu CI4 s cieľom získať materiál o 50% tuhší, umožňuje produkciu navijakov s jemnými mechanickými vnútornými súčiastkami. Navijaky potom fungujú ako švajčiarske hodinky.